מיחא ירושלים ישנו צוות רב מקצועי רחב הכולל, קלינאיות תקשורת, צוות חינוכי של גננות וסייעות, עובדות סוציאליות, מרפאה בעיסוק, פיזיותרפיסטית, פסיכולוגית התפתחותית, דיאטנית ועוד.
החשיבה המשותפת של הצוות המקצועי, מאפשרת ראיה הוליסטית של הילד ועולמו. תוך התייחסות למשפחתו כחלק בלתי נפרד מתהליך השיקום.
הצוות הרב מקצועי, שומר על רוטינת פגישות מקצועיות, על מנת לשמור על רצף ועקביות לאורך התהליך השיקומי, וגם על מנת להקשיב באופן מתמיד לצרכים הדינאמיים של הילדים ושל המשפחות.
כמו כן, הפגישות של הצוות הרב מקצועי מאפשרות לצוות, להעריך את התוכנית השיקומית של כל ילד-איזה מטרות השגנו , ועל מה עוד צריך לעבוד.
לכל פעוט נבנית תוכנית שיקומית אישית, שבה מוגדרות המטרות שהצוות המקצועי וההורים שואפים להשיג. במסגרת התוכנית השיקומית האישית,כל פעוט מקבל טיפולים פרטניים קבועים על ידי קלינאית תקשורת .כמו כן, כל פעוט עובר אבחון תקופתי בתחום הפיזיותרפיה והריפוי בעיסוק ובמידת הצורך, הילד מקבל גם טיפולים בתחומים אלה.
הצוות המקצועי והחינוכי מקבלים הדרכה באופן קבוע על ידי מדריכות מנוסות בעלות הכשרה בתחום לקויי שמיעה וגיל הרך. הצוות המקצועי והחינוכי לוקח חלק בהשתלמויות על מנת להרחיב את תחומי הידע.
קלינאית תקשורת
תפקיד קלינאי/ת התקשורת הינו להעריך את תפקוד השמיעה, ההקשבה, התקשורת, השפה והדיבור, ולפתח מיומנויות אלה אצל הילדים. קלינאית התקשורת מדריכה את ההורים ואת אנשי הצוות לגבי לקות השמיעה, תרגול ואימון בבית, בגן ובקהילה, שימוש במכשירי שמיעה ו/או שתל השבלול, ובונה תכנית אישית וקבוצתית.
הטיפולים עוסקים בפיתוח מיומנויות השמיעה וההקשבה, פיתוח תקשורת ושפה. לכל ילד נבנית תכנית טיפול אישית המותאמת לצרכיו בשיתוף הצוות הרב מקצועי. הקלינאית נמצאת בקשר רציף עם ההורים, שמגיעים לסירוגין לצפות בטיפול, להתנסות ולקבל הדרכה פעילה בהקניית המטרות הטיפוליות.
ריפוי בעיסוק
תפקיד המרפאה בעיסוק הינו להעריך את תפקודו של הילד ומיומנויותיו התפתחותיות הקשורות לכישורי למידה, מוטוריקה, חשיבה ותחושה. כמו כן היא בונה תכנית אישית ו/או קבוצתית לכל ילד, מיישמת אותה ומדריכה את הצוות וההורים.
פיזיותרפיה
תפקיד פיזיותרפיסטית הינו להעריך את תפקודו של הילד ומיומנויותיו התפתחותיות הקשורות למערכת התנועה. היא בונה תכנית אישית ו/או קבוצתית לכל ילד, מיישמת אותה ומדריכה את הצוות וההורים.
גננת
הגננת מעבירה תכנים חינוכיים תואמי גיל, אחראית על תוכנית הטיפולים האישית של כל ילד, הן מבחינת המטרות שמתמקדות בגן ,והן על המטרות של הצוות הפרא-רפואי. הגננת שומרת על קשר רציף עם ההורים. בנוסף, הגננות במיחא בעלות השכלה אקדמית, ומקבלות הדרכה קבועה בתחום החינוכי-פדגוגי ובתחום הרגשי- התפתחותי.
יחידה סוציאלית
לאורך התהליך השיקומי, הורי הילדים נמצאים בקשר רציף עם העובדת הסוציאלית המהווה מקור תמיכה והכוונה להורים במגוון סוגיות הוריות. כמו כן מסייעת במימוש זכויות סוציאליות עבור ילדיהם. דלתה של עובדת הסוציאלית תמיד פתוחה להורים ולצוות.
פסיכולוגית התפתחותית
תפקיד הפסיכולוגית במיחא הוא לתת מענה לקשיים התנהגותיים ורגשיים הקיימים על רקע לקות השמיעה של הילד וכן בשל גורמים נוספים. הפסיכולוגית במיחא עורכת תצפיות על ילדי הגנים, משתתפת בישיבות צוות ובפורומים גניים, ומדריכה את הצוות החינוכי והפרא-רפואי בעת הצורך.