הנחיות להרכבת מכשיר שמיעה

שימוש יומיומי ועקבי של הילד במכשירי שמיעה הינו תנאי ראשוני וחיוני בתהליך השיקום.

המטרה המרכזית בתהליך ההסתגלות של הילד להרכבת מכשירי שמיעה, הינה להגיע להרכבה עקבית יום יומית של מכשירי שמיעה, בכל שעות הערות של הילד.

חשוב לציין, כי תהליך ההסתגלות למכשירי שמיעה הדרגתי ומשתנה מילד לילד.

בתקופת ההסתגלות הראשונית, מומלץ להקפיד על סביבה שקטה יחסית, על מנת ליצור התנסות נעימה שיש בה חשיפה לצלילים וקולות ללא הפרעות.

מומלץ להתחיל בהרכבה של מכשירי השמיעה בבית כשאתם בפעילות עם הילד, כחלק מחוויה חיובית.

במידה והילד מתנגד או לא נוח לו עם המכשיר, היו אתם אלה שמסירים את מכשירי השמיעה.

אחרי זמן מנוחה קצר – נסו להרכיב שוב את מכשירי השמיעה.

יש להאריך בהדרגה את זמני ההרכבה של מכשירי השמיעה בהתאם לתפקוד של הילד ולהגיע למצב בו הילד מרכיב את מכשיר השמיעה בכל שעות הערנות.

 

הרכבת מכשיר שמיעה

הרכבת מכשירי שמיעה לילד/ה

לפני הרכבת מכשירי שמיעה יש לעשות את הפעולות הבאות:

  • ודאו שהמכשיר מופעל
  • במידה והמכשיר פועל והסוללה תקינה יישמע צפצוף (פידבק), ויהיה הבהוב של אור LED
  • ודאו שהמכשיר המיועד לאוזן ימין (סימניה אדומה) מחובר לאוזנייה הימנית.
  • ודאו שהמכשיר המיועד לאוזן שמאל (סימניה כחולה) מחובר לאוזנייה השמאלית.

 

תוכלו להקשיב לאיכות הצליל של המכשיר בעזרת סטטוקליפ.

תגובות הסביבה

חשוב לתווך לילד את הסביבה השמיעתית: קולות דיבור, צלילי סביבה ולהסב את תשומת ליבו למתרחש סביבו במרחב האקוסטי.

יש לתת הסבר לצלילים שהוא שומע בהתאם לרמת הסקרנות והערנות שהוא מגלה.

חשוב להתבונן בתגובותיו של הילד והתנהגותו בעת הרכבת מכשירי שמיעה: התיחסות למקורות הקול כמו גם לתגובות בנוכחות רעשים חזקים

לפני הרכבת מכשירי שמיעה יש לעשות את הפעולות הבאות:

  • ודאו שהמכשיר מופעל ובמצב M (מיקרופון).
  • במידה והמכשיר פועל והסוללה תקינה יישמע צפצוף (פידבק).
  • ודאו שהמכשיר המיועד לאוזן ימין (מדבקה אדומה) מחובר לאוזנייה הימנית.
  • ודאו שהמכשיר המיועד לאוזן שמאל (מדבקה כחולה) מחובר לאוזנייה השמאלית.

 

תוכלו להקשיב לאיכות הצליל של המכשיר בעזרת סטטוקליפ.

שליחה באמצעות ווטסאפ
דילוג לתוכן