לוגו מיחא ירושליים אייקון

המסלול הטיפולי-חינוכי

יש כמה מסלולים טיפולים חינוכיים אפשריים לפעוט שהבחירה ביניהם נעשית על ידי ההורים, בהתאם לצרכים והסגנון הייחודי של כל משפחה.

מעונות יום שיקומיים

במרכז של מיחא ירושלים פועלים מעונות יום שיקומים הייעודיים לילדים עם לקות שמיעה – לגילאי חצי שנה עד 3. מעון יום שיקומי הוא מסגרת חינוכית שיקומית אינטנסיבית לתינוקות ופעוטות עם לקות שמיעה הזכאים לה על פי חוק מעונות יום שיקומיים. מעונות אלה נמצאים בפיקוח משרד הרווחה ומשרד הבריאות.


במעונות מושם דגש על פיתוח שמיעה, שפה ודיבור כמו גם תרגול מיומנויות תקשורתיות, חברתיות, רגשיות, קוגניטיביות ומוטוריות .זאת על מנת לצייד כל ילד וילד בכל הכלים אשר יאפשרו לו שילוב מוצלח במסגרת ליד הבית בגיל בוגר יותר, כשיהיה בשל ומוכן לכך. לכל ילד במעון נבנית תכנית שיקומית אישית שמתאימה לצרכיו ע"י הצוות המקצועי מיומן מומחה בתחום, תוך מעורבות רבה ושיתוף הורים. במסגרת התוכנית השיקומית האישית ,כל פעוט מקבל טיפולי קלינאית תקשורת ,ובמידת הצורך, גם טיפולי ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה. כמו כן, במקביל כל ילדי המעונות עוברים בדיקות שמיעה תקופתיות במכון האודיולוגי של מיחא.


במסגרת המעונות שלנו מופעלת תוכנית ייחודית – תוכנית השילוב בגן הרמוניה. כך שבמסגרת המעון הילדים נהנים מתוכנית שיקום אינטנסיבית במסגרת שעות הפעילות במעון , וגם מגיל מוקדם מאוד משתלבים חברתית עם בני גילם השומעים.

מערך טיפולים פרטניים לילדים המשולבים בקהילה

על פי המסלול הזה, התינוק/פעוט מטופל בביתו או משולב במסגרת חינוכית רגילה ליד הבית וזכאי לקבל תמיכה של סייעת אשית במסגרת הגן (דרך שירותי הרווחה). במקביל לכך, ההורים מגיעים עם הילד לטיפולים פרטניים של קלינאית תקשורת במיחא, המומחית בטיפול בתחום לקויות שמיעה ומקבלים הדרכה מהקלינאית לטיפול בבית. כמו כן הקלינאית מדריכה את צוות הגן ונותנת מידע על השימוש בעזרי שמיעה. בנוסף, הילד נמצא במעקב קבוע במכון השמיעה, לאחר שעבר תהליך התאמת מכשירי שמיעה.

המרכז השיקומי מיחא ירושליים
שליחה באמצעות ווטסאפ
דילוג לתוכן