מאיפה מתחילים?

מאיפה מתחילים

 זהו, יוצאים לדרך!

בהתחלה יש המון מה לעשות, כל מיני דברים שלא עשינו אף פעם וגם לא חשבנו שנצטרך אבל הם חשובים עבור עתיד ילדנו ועבורנו, אז זה הזמן לקחת את עצמנו בידיים ולצאת לדרך 🙂

 

הדבר הראשון  לעשות הוא לפנות למרכז שיוכל ללוות אתכם בכל תהליך השיקום של ילדכם.

במיחא ירושלים, תוכלו לקבוע פגישה עם קלינאית תקשורת, עם עובדת סוציאלית ועם המנהלת שיעזרו לכם לעשות סדר בבלגן.

כרגע העומס הוא רב, אבל בקרוב, ניכנס יחד לשיגרה, והחיים יחזרו למסלולם.

מרכז השיקום שתבחרו עבור ילדכם ילווה אתכם במשך שנים רבות. לכן, חשוב שתרגישו בו בנוח.

אנחנו ממליצים לכם בחום לבדוק מספר מרכזי שיקום לפני קבלת ההחלטה. הכירו את הצוות המטפל, הבינו את הגישה שאיתה עובדים עם ילדכם, בדקו איזה שירותים תקבלו בכל מרכז, והרגישו בנוח לשאול כל שאלה העולה על דעתכם.

 

כדאי לבקש בכל מרכז, מספרי טלפונים של הורים של ילדים בוגרים שיוכלו לשתף אתכם מניסיונם.

 

כשמאובחנת אצל ילד לקות בשמיעה, חשוב להתאים לו בדחיפות מכשירי שמיעה ולהתחיל בתהליך השיקום כדי לא לפספס זמן יקר וקריטי להתפתחות השפה.

 

יש הרבה מה לעשות, תוכלו לקבל אצלנו רשימה של נותני שירות, ונוכל לעזור לכם לקבוע תורים.

בינתיים, הנה לכם רשימה של הצעדים הראשונים לעשות כדי להתחיל בתהליך שמיעה ודיבור של ילדכם.

 

  1. אוזניות –  לקבוע פגישה להתאמת אוזניות באחד המכונים הקרובים לביתכם. האוזניות מאפשרות להעביר את הצליל המוגבר ממכשיר השמיעה לתוך האוזן. בפגישה יכינו דגם מדוייק של האוזן עם חומר מיוחד לכן חשוב שתגיעו אליה עם ילדכם. לוקח בין 2-3 שבועות עד שהן מוכנות.

 

  1. לקבוע תור להתאמת מכשירי שמיעה. כדאי לעשות זאת מיד עם לקיחת דגמי האוזניות, שעם הגעת האוזניות תוכלו לגשת  להתאמת המכשיר. גודל וצורת האוזניים של התינוקות משתנה במהירות רבה המחייבת בהתחלה, הכנת אוזניות חדשות בתדירות גבוהה.

 

  1. להכין התחייבויות מקופת החולים לבדיקות והתאמות לפי הדרכת האודיולוג/ית. אם תתקלו  בבעיה, פנו לצוות שלנו.

 

  1. לבקש מרופא אף אוזן גרון מכתב המאשר להרכיב לילדכם מכשירי שמיעה. חשוב להביא איתכם את המכתב להתאמת מכשירי השמיעה.

 

  1. לבדיקת שמיעה ולהתאמת מכשירי שמיעה יש להביא את: האוזניות, המכשירים, ההתחייבויות ומכתב א.א.ג, וכמובן, לא לשכוח את ילדכם J

 

  1. לקבוע ולהגיע לפגישות עם קלינאית התקשורת.

 

  1. לקבוע ולהגיע לפגישות עם רכזת הטיפול.

 

  1. דלתה של המנהלת תמיד פתוחה – אל תהססו לפנות בכל שאלה.